Creating Global Partnerships Through Online International Collaborations

Author: 
Fowler, John
Publisher: 
CONAHEC
Year of Publication: 
2013

The common theme for globally networked learning courses is that they all use technology to bridge distance between students around the world. They involve faculty working in partnership to bring their students together online from two or more countries. Faculty from each culture work to develop a shared syllabus in a co-equal team-taught learning environment and also emphasize experiential and collaborative student learning.

Event Information
Event Title: 
XV Conferencia de Educación Superior en América del Norte - "Hacia un futuro sustentable: El Papel de la Educación Internacional"
Event Description: 

El CONAHEC se complace en anunciar su próxima XV Conferencia de la Educación Superior de América del Norte. Bajo el título "Hacia un Futuro Sustentable: El Papel de la Educación Superior Internacional" este evento se llevará a cabo del 1 al 3 de mayo del 2013 en las instalaciones de MacEwan University en Edmonton, Canadá. Le invitamos a que participe junto con otros líderes y expertos de la educación superior, autoridades gubernamentales, representantes del sector empresarial y estudiantes en este importante evento en una de las ciudades más verdes de Canadá.Visite al sitio de la conferencia para mayor información.